Monday, March 8, 2010

Solat Berjemaah - Sepupu sepapat


Tiap2 hari Ahad, Cikpa dia datang umah mak..jadi aku cubalah kumpul kan budak2 ni Adam,Amin,Syahmi,Maryam dan Irdina untuk sembahyang sama2..nasib baik tak ada masalah bila suh sembahyang, cuma masing2 tak nak jadi imam..kecoh ler sekejap cari kopiah, sejadah dan dengan Maryam punye kain sembahyang. Teringat aku dulu2 zaman sepupu2 dia, sembahyang jemaah macam along, muiz dan adib..Skang giliran mereka pula..Harap usaha aku akan mendapat yang terbaik dariNya.Semoga mereka semua ni menjadi anak yang soleh dan solehah..Amin

4 comments:

  1. kan abah dia orang ada..suruh je jadi imam..payah apa kebendanya.....
    Tengok dia orang sembahyang .....nak gelak je...macam macam pesen le masing2..yang tengah tu siap pegang kopiah lagi..hehehe

    ReplyDelete
  2. betul Mardiah cakap tu....hai..blog akan datang nanti letak la gambar abah dia pulak jadi imam...he..he..he..jgn marah...budak2 ni kena suruh orang yang dia takut ajar.....

    ReplyDelete
  3. kalu abah dia buat semua tu..susah ler saya nak dapat pahala..tu ler saya siap duk sebelah pegang rotan..nasib tak nampak jer gaya cam ner masa pegang rotan tu..

    gambar abah dia jadi imam saya masuk dalam mudah.com jer, senang boleh promot sekali jadi imam masjid...

    ReplyDelete